Merhaba arkadaşlar Ders-1 de, GameMakerdeki işaret ve terimleri öğrenmiştik.Bu dersimizde o terimleri neden öğrendiğimizi anlayacaksınız (:
Ders-1'e gitmek için tıklayın
Kolay bir ders gözünüzde büyütmeyin bu dersi aşama aşama yapınca sizde bir oyun görüntüsü elde edeceksiniz. Başlıyoruz
Aşama 1: Öncelikle işe bir Room Oluşturmakla Başlıyoruz. Yukarıdaki Menüden Create a Room () tıklıyoruz.Karşımıza şekildeki kareli bir alan gelecek.Sol üsteki '' '' işaretine tıklıyoruz.Kareli alan gidecek.Yani şuanda bir oda oluşturmuş olduk. Sol tarafdaki menüye baktığımızda '' Rooms '' un altında '' Room0 '' olduğunu görürüz.Yani room başarıyla oluşturulmuştur.
Aşama 2: Bu aşamada oluşturduğumuz Room0'a bir background ekleyeceğiniz.Bunun için yukarıdaki Menüden Create a BackGround () tıklıyoruz. Daha sonra karşımıza gelen alandan '' LOAD BACKGROUND '' tıklıyoruz. BackGround'umuzu seçtikten sonra hemen altındaki '' OK '' tıklıyoruz. Sol tarafdaki menüde ROOM görünmüştü , ve şimdide BackGround'umuz görünüyor.Buda demek oluyorki BackGround'umuzuda Başarıyla seçtik.
Aşama 3: Şimdi seçtiğimiz background'u room'a eklemeye geldi sıra. Aşağıdaki '' ROOM0 ''a iki kere tıklıyoruz ve açıyoruz.Kareli alan karşımıza tekrar gelecek. Orada BackGround - Views - objects - Settings - Tiles diye seçenekler göreceksiniz.Biz background eklemek istediğimiz için o bölümlerden BackGround tıklıyoruz. Daha sonra aşağıdaki işaretine tıklıyoruz. Oluşturulan BackGround'lar geliyor karşımıza.Biz oluşturduğumuzu seçiyoruz. Kareli alana artık seçtiğimiz background geliyor.Yine son olarak sol üstteki '' '' tıklıyoruz.
Son olarakta işaretine tıklıyoruz ve yüklenmesini bekliyoruz.Yükleme bittikten sonra karşımıza oyunumuzun birinci bölümü ve arkaplanda seçtiğimiz background olduğunu görüyoruz.