OyunMatik
 Ders-1 ( GameMaker tanıyalım - İşaretler ve Terimler )  Aye_ol11
OyunMatik
 Ders-1 ( GameMaker tanıyalım - İşaretler ve Terimler )  Aye_ol11
OyunMatik
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaPortalGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

  Ders-1 ( GameMaker tanıyalım - İşaretler ve Terimler )

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
micra
Admin
Admin
micra


Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 244
Rep Puanı Rep Puanı : 720
Doğum tarihi Doğum tarihi : 11/05/98
Yaş Yaş : 26
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 26/05/10
İş/Hobiler İş/Hobiler : Öğrenci
Çin astrolojisi : Kaplan
Zodyak : Boğa

 Ders-1 ( GameMaker tanıyalım - İşaretler ve Terimler )  Empty
MesajKonu: Ders-1 ( GameMaker tanıyalım - İşaretler ve Terimler )     Ders-1 ( GameMaker tanıyalım - İşaretler ve Terimler )  EmptyÇarş. Ekim 06, 2010 10:30 am

Merhaba arkadaşlar GameMaker açtığınızda karşınıza gelen ekrandaki işaret ve terimlerin ne demek olduğuyla başlıyoruz işe ;


.-. 1 Numaralı Kısımdaki Terimler ve açıklamaları .-.



Sprites : Oyunlarınızda kullanacağınız karakterler, evler , canavarlar , silahlar vb.yani oyunda gördüğünüz her şey Sprite olarak bilinir. Yani eğer oyunumuza bir ev eklemek istiyorsak öncelikle bir EV SPRİTE'ı bulmalıyız.
Sounds : Silah sıkınca çıkan ses , oyunlarımızda arkada çalan fon müziği vb. eklemek için yani kısaca ses ögelerini eklemek için burayı kullanıyoruz.
BackGrounds : Oyunlarımızı bir zeminin üzerine kurmak zorundayız.Zemin'e ekleyeceğimiz resimleride tabiiki backgrounds bölümünden seçiyoruz.
Paths : Her hangi bir object'i, oyunumuzda otomatik hareket ettirmek istiyorsanız burayı kullanırız.Yani buradan belirlediğimiz bir object'nin ,istediğimiz yolda ilerlemesini yapabiliriz.
Scripts : Kodları oluştururlar. Nesnelerin içinden çağrılırlar.
Fonts : Oyunda kullanılacak yazılar farklı yazı tiplerinde olabilir. Ayrıca, eklenen yazı tipleri kullanıcının bilgisayarında olmasa da çalışır.
Time Lines : Nesnelere belirlenmiş zamanlarda iş yaptırmak için kullanılır.
Object : Burası en önemli noktadır. Oyunumuz bir sprite ekleyemeyiz. Oyunumuza bir object ekleyebiliriz. Sprite'ı bulur programa ekleriz , onu object ile birleştiririz ve oyunumuza object'i koyarız.
Room : Odalarımızdır.Yani birinci bölüm ( room1 ) , ikinci bölüm ( room2 ) şeklindedir.

.-. 2 Numaralı Kısımdaki İşaretler ve açıklamaları .-.

( Create a New Game ) Yeni bir oyun oluşturmaya yarar.
( Open an existing game ) Daha önce kaydettiğimiz ve yarım kalan bir oyunu tekrar programa alır ve üzerinde düzenlemeleri yapabilirsiniz.
( Save the Game ) Oyunumuz yarım kaldı ve daha sonra devam etmek istiyorsunuz.Buraya tıklayarak oyununuzu kaydedin , daha sonra devam etmek için programı açın ve Open an Existing ( ) tıklayarak kaydettiğiniz oyunu seçin.
(Create a stand-alone executable for your game ) Oyununuz bitti , herşeyi hazır olduğunda buraya tıklayarak kaydediyorsunuz. Daha sonra upload edip arkadaşlarınıza gönderebilirsiniz ..
( Publish your finished game on the website ) Bitirmiş olduğunuz oyunu websitesinde yayınlamak için buraya tıklıyoruz.
( Run the Game ) oyununuzu yaparken denemek için oyuna girebilirsiniz.Buraya tıklarsanız oyunu oynarsınız .. Very Happy
(Run game in Debug Mode ) Oyunu kontrol modunda oynayabilirsiniz.
( Create a Sprite ) Oyunumuza yeni bir sprite eklemek için kullanılır.
( Create a Sound ) Oyunumuza yeni bir sound eklemek için kullanılır.
( Soldan Sağa Sırasıyla ) Background ekle - Path Ekle - script Ekle - Font Ekle - Time Line Ekle - Object Ekle - Room Ekle ..
Sistemin kendi ayarlama menüsüdür. O kadar önemli değildir ki zaten oyun yaparken işinize yaramaz.

.-. 3 Numaralı Kısımdaki Terimler ve açıklamaları .-.

File : Bu bölümdeki tüm terimler, 2.bölümdeki resimlerdir. İngilizce isimlerinide yazdım neyin ne olduğuna bakabilirsiniz.
Edit : Insert a room : Oda eklemek / Insert Group : Yeni Grup Oluşturmak / Delete : Silmek / Rename : Yeniden adlandırmak / Diğerleri yine önemli olmayan bilgilerdir.
Resources : İkinci bölümün listelenmiş halidir. Ayrıntılı bilgi yukardadır.
Scripts : Bilgisayarımızdan yeni bir sprite eklemeye yardımcı olur.
Run : İkinci bölümdeki Run the game ve Run game in Debug Mode 'ın listelenmiş şeklidir.
Window : Hepsini kapatmak vb. gibi seri işleri yapmamızı sağlar.
Help : Programın yardım menüsüdür.


Arkadaşlar hiç biri alıntı değildir resimleri tek tek uploadladım,karışmasın diye moderasyon rengi kullandım , anlayış göstereceğinizi umuyorum.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://oyunmatik.yetkin-forum.com
 
Ders-1 ( GameMaker tanıyalım - İşaretler ve Terimler )
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
»  GameMaker 8.0 İndir
»  GameMaker Nedir ? Nasıl Kullanılır ?
»  GameMaker'in Kendi Sprite Arşivi
» 7. Sınıf Rasyonel Sayılar ve Sıralama Video Ders
»  Ders-3 ( Sprite oluşturma , object ile birleştirme ve room'a ekleme )

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
OyunMatik :: Oyun Yapım Bölümü :: GameMaker Dersleri-
Buraya geçin: