Merhaba arkadaşlar GameMaker açtığınızda karşınıza gelen ekrandaki işaret ve terimlerin ne demek olduğuyla başlıyoruz işe ;
.-. 1 Numaralı Kısımdaki Terimler ve açıklamaları .-.
Sprites : Oyunlarınızda kullanacağınız karakterler, evler , canavarlar , silahlar vb.yani oyunda gördüğünüz her şey Sprite olarak bilinir. Yani eğer oyunumuza bir ev eklemek istiyorsak öncelikle bir EV SPRİTE'ı bulmalıyız.
Sounds : Silah sıkınca çıkan ses , oyunlarımızda arkada çalan fon müziği vb. eklemek için yani kısaca ses ögelerini eklemek için burayı kullanıyoruz.
BackGrounds : Oyunlarımızı bir zeminin üzerine kurmak zorundayız.Zemin'e ekleyeceğimiz resimleride tabiiki backgrounds bölümünden seçiyoruz.
Paths : Her hangi bir object'i, oyunumuzda otomatik hareket ettirmek istiyorsanız burayı kullanırız.Yani buradan belirlediğimiz bir object'nin ,istediğimiz yolda ilerlemesini yapabiliriz.
Scripts : Kodları oluştururlar. Nesnelerin içinden çağrılırlar.
Fonts : Oyunda kullanılacak yazılar farklı yazı tiplerinde olabilir. Ayrıca, eklenen yazı tipleri kullanıcının bilgisayarında olmasa da çalışır.
Time Lines : Nesnelere belirlenmiş zamanlarda iş yaptırmak için kullanılır.
Object : Burası en önemli noktadır. Oyunumuz bir sprite ekleyemeyiz. Oyunumuza bir object ekleyebiliriz. Sprite'ı bulur programa ekleriz , onu object ile birleştiririz ve oyunumuza object'i koyarız.
Room : Odalarımızdır.Yani birinci bölüm ( room1 ) , ikinci bölüm ( room2 ) şeklindedir.
.-. 2 Numaralı Kısımdaki İşaretler ve açıklamaları .-.
( Create a New Game ) Yeni bir oyun oluşturmaya yarar.
( Open an existing game ) Daha önce kaydettiğimiz ve yarım kalan bir oyunu tekrar programa alır ve üzerinde düzenlemeleri yapabilirsiniz.
( Save the Game ) Oyunumuz yarım kaldı ve daha sonra devam etmek istiyorsunuz.Buraya tıklayarak oyununuzu kaydedin , daha sonra devam etmek için programı açın ve Open an Existing ( ) tıklayarak kaydettiğiniz oyunu seçin.
(Create a stand-alone executable for your game ) Oyununuz bitti , herşeyi hazır olduğunda buraya tıklayarak kaydediyorsunuz. Daha sonra upload edip arkadaşlarınıza gönderebilirsiniz ..
( Publish your finished game on the website ) Bitirmiş olduğunuz oyunu websitesinde yayınlamak için buraya tıklıyoruz.
( Run the Game ) oyununuzu yaparken denemek için oyuna girebilirsiniz.Buraya tıklarsanız oyunu oynarsınız .. Very Happy
(Run game in Debug Mode ) Oyunu kontrol modunda oynayabilirsiniz.
( Create a Sprite ) Oyunumuza yeni bir sprite eklemek için kullanılır.
( Create a Sound ) Oyunumuza yeni bir sound eklemek için kullanılır.
( Soldan Sağa Sırasıyla ) Background ekle - Path Ekle - script Ekle - Font Ekle - Time Line Ekle - Object Ekle - Room Ekle ..
Sistemin kendi ayarlama menüsüdür. O kadar önemli değildir ki zaten oyun yaparken işinize yaramaz.
.-. 3 Numaralı Kısımdaki Terimler ve açıklamaları .-.
File : Bu bölümdeki tüm terimler, 2.bölümdeki resimlerdir. İngilizce isimlerinide yazdım neyin ne olduğuna bakabilirsiniz.
Edit : Insert a room : Oda eklemek / Insert Group : Yeni Grup Oluşturmak / Delete : Silmek / Rename : Yeniden adlandırmak / Diğerleri yine önemli olmayan bilgilerdir.
Resources : İkinci bölümün listelenmiş halidir. Ayrıntılı bilgi yukardadır.
Scripts : Bilgisayarımızdan yeni bir sprite eklemeye yardımcı olur.
Run : İkinci bölümdeki Run the game ve Run game in Debug Mode 'ın listelenmiş şeklidir.
Window : Hepsini kapatmak vb. gibi seri işleri yapmamızı sağlar.
Help : Programın yardım menüsüdür.
Arkadaşlar hiç biri alıntı değildir resimleri tek tek uploadladım,karışmasın diye moderasyon rengi kullandım , anlayış göstereceğinizi umuyorum.